Nvidia quadro w 3DExperience

28 lutego 2017

Akceleruj swą kreatywność dzięki technologii Nvidia Quadro. Profesjonalne karty graficzne Nvidia Quadro pozwalają inżynierom i projektantom w pełni wykorzystać moc platformy 3DEXPERIENCE. Współpraca Nvidii z Dassault Systèmes oraz czołowymi producentami stacji roboczych zapewnia użytkownikom oprogramowania CATIA pełną optymalizację pod kątem najwyższej jakości i prędkości. Dodatkowo umożliwiły skorzystanie z zaawansowanych funkcji, jak CATIA Live Rendering z akcelerowanym przez GPU ray tracingiem.
Ray Tracing to technologia umożliwiająca równoległą pracę kilku kart graficznych. Pozwala to znacząco skrócić czas renderingu, przy jednoczesnym polepszeniu jakości wizualizacji.

W naszych aktualnościach często można przeczytać, że rozwiązania graficzne NVIDIA Quadro są rekomendowane przez firmę Dassault Systèmes. Obecnie stanowią one około 90% certyfikowanych stacji roboczych wśród nowości. Są one objęte 3 letnią gwarancją. Dekada bliskiej współpracy obu firm potwierdza stabilność i niezawodność platformy 3DEXPERIENCE na GPU Nvidii. Nie dziwi zatem, że blisko 90% certyfikowanych platform CATIA opartych jest na jednostkach GPU Quadro.

Tryb CATIA Live Rendering, dzięki natywnej integracji z technologią NVIDIA Iray®, pozwala na wizualizowanie prototypów niespotykaną dotychczas szybkością. Iray® dzięki wbudowanej bibliotece materiałów MDL oraz aplikacji doboru światła pozwala na fotorealistyczne odzwierciedlenie projektu z uwzględnieniem fizycznego zachowania się materiałów przy danym oświetleniu. Dzięki temu mogą pewnie analizować większą ilość iteracji projektu, co pozwala na skrócenie czasu operacji.

Obsługa rozwiązania NVIDIA Quadro VCA (Visual Computing Appliance) została wprowadzona w oprogramowaniu CATIA 3DEXPERIENCE R2015x. VCA to technologia umożliwiająca pracę przez generowanie obrazu online na osobnej stacji roboczej. Quadro VCA zapewnia najszybszy sposób tworzenia fotorealistycznych obrazów, pozwalając na wykorzystywanie jednego lub wielu urządzeń, aby skrócić czas potrzebny na stworzenie naturalnego i fizycznie poprawnego globalnego oświetlenia.