Ograniczenie awaryjności produktów dzięki współtworzeniu ich z klientami i opieraniu się na wymaganiach procesu rozwoju.
Rola Requirements Manager umożliwia organizacjom usprawnienie globalnego procesu zarządzania wymaganiami, przechwytując tzw. “głos klienta” i przekładając go na wymagania użytkowników definiujące nowe produkty. TRM zapewnia firmom centralne repozytorium potrzeb klientów jednocześnie spełniając wymagania dotyczące produktów.
Korzyści wynikające z wykorzystania roli TRM:
- spełnienie standardów i regulacji, przy zachowaniu kontroli zarządzania wymaganiami
- poprawa jakości produktu i zadowolenia klienta dzięki nowym produktom zaprojektowanym i opracowanym tak, aby dokładnie odzwierciedlały „głos klienta”
- redukcja kosztów rozwoju i przeróbki, poprzez wypełnienie luki między wymaganiami, projektowaniem i uruchomieniem produktu
- poprawa widoczności, komunikacji zespołowej i współpracy, z uwagi na to, że zespoły używają centralnego repozytorium i wspólnego narzędzia do zarządzania wymaganiami produktu
- poprawa ogólnej identyfikowalności poprzez ewolucję wymagań.