Trendy na rynku pojazdów elektrycznych w 2020 roku

17 marca 2020

W ciągu ostatnich lat jesteśmy świadkami coraz szybszej ekspansji pojazdów elektrycznych. Zmiana ta, jest napędzana rosnącym zapotrzebowaniem klientów na bardziej zrównoważone i przyjazne dla środowiska środki lokomocji, a także postępy we wspieraniu technologii. Obecnie możemy zaobserwować najnowocześniejsze akumulatory EV, a także ulepszenia infrastruktury ładowania, które napędzają ten wzrost. Przedsiębiorcy mają coraz więcej opcji, a firmy motoryzacyjne, które stają się coraz bardziej zwinne i elastyczne, koncentrują się przede wszystkim na doświadczeniu klienta.

Cały rynek obserwuje zmiany, a rozwój nie ogranicza się tylko do samego frontu elektrycznego. Autonomiczne pojazdy są opracowywane zarówno przez tradycyjnych dostawców samochodów, jak i firmy technologiczne, takie jak Google. Odpowiedzi na pytania „jak wygląda samochód” oraz „jak działa i wchodzi w interakcje z pasażerami i ich otoczeniem” stale ewoluują. Procesy projektowania, produkcji, a nawet sprzedawania są w trakcie największej w historii transformacji.

Dostrzegają to producenci z branży automotive, szukając nowych sposobów konkurowania, tacy jak na przykład Honda. Wykorzystując platformę 3DEXPERIENCE do stworzenia cyfrowej repliki swoich fabryk – wraz z danymi w czasie rzeczywistym z działających maszyn – Honda jest w stanie wprowadzić swoje wyroby na rynek szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

W wyniku eksplozji zapotrzebowania na transport zorientowany na technologię, stanowiącej wyzwanie dla tradycyjnych koncepcji użytkowania, konkurencja w zakresie dostarczania innowacyjnych aut na czas i przy niskim budżecie nigdy nie była większa. Oto krótka lista firm z branży Electromobility korzystających z platformy 3DEXPERIENCE do napędzania przemysłu motoryzacyjnego.

Rivian zaprojektował całkowicie od podstaw elektryczne pojazdy terenowe, jak pięcioosobowy pickup R1T czy SUV R1S. Są one porównywalne z osiągami tradycyjnych pick-upów i SUV-ów. Rivian korzysta z platformy 3DEXPERIENCE w zakresie modelowania 3D, symulacji i testowania wirtualnego środowiska w celu przyspieszenia prototypowania.

Byton skupił się na stworzeniu wyjątkowej wygody użytkowania. Producent ma biura od Pekinu po Santa Clara, które potrzebowały globalnych narzędzi do współpracy w czasie rzeczywistym, obsługiwanych przez platformę 3DEXPERIENCE.

Wieloletni lider i ikona pojazdów elektrycznych, czyli Tesla, korzysta z platformy 3DEXPERIENCE w celu skrócenia czasów realizacji i zmniejszenia kosztów rozwoju.

BluTec, włoski dostawca, wdraża platformę 3DEXPERIENCE, aby szkolić pracowników w zakresie zrównoważonych innowacji przemysłowych. Producent korzysta z rozwiązania Dassault Systèmes „Electro Mobility Accelerator”, aby zaprojektować, symulować i dostarczyć nowe koncepcje pojazdów hybrydowych i elektrycznych.

Rimac Automobili wykorzystuje platformę 3DEXPERIENCE do szybkiego projektowania i rozwoju wysokowydajnych aut, układów napędowych i systemów akumulatorowych, w tym nowej generacji w pełni elektrycznego supersportowego samochodu Concept 2.

Zmienia się nie tylko sposób tworzenia pojazdów, ale także sposób komunikacji z infrastrukturą oraz innymi środkami lokomocji. Z filmu poniżej z targów CES możemy dowiedzieć się więcej na temat przyszłości transportu: